Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • Onze school
    • Missie en visie
    • Het team
    • Schoolgids
    • Schoolplan
    • Jaarplan
    • Schoolondersteuningsprofiel en BSOT
    • Brede school
    • Gezonde school
    • Veiligheid
    • Werken met kwaliteit
    • Vreedzame school
    • Onderzoekend leren
  • Praktisch
    • Schooltijden
    • Vakantierooster
    • Ziekmelden en verlof
    • Aanmelden nieuwe leerlingen
    • Activiteitenplein Interacker
    • Bieb op school
  • Ouders
    • Medezeggenschapsraad
    • Oudervereniging
    • Social Schools
    • Stichting Leergeld
  • Contact
Trots, samen & verbindend
Ouders als onze partner
Activerend en toekomstgericht
Betrokken en zelfstandig

Missie en visie

Brede school de Lindenhoeve is Trots! Samen! Verbindend!

We zijn gewoon een goede school. En een goede gewone school. Echt een wijkschool. Onze leerlingen verdienen goed onderwijs. Zo willen we onze leerlingen voorbereiden op hun toekomstige rol in de maatschappij.

Door goed naar onze leerlingen te kijken, realiseren we ons dat we het onderwijsaanbod kunnen afstemmen op de behoeften en ontwikkelingsfasen van onze leerlingen. Soms doen we dat in de hele groep, soms in kleinere groepjes of individueel. Dat vraagt van ons een hoog niveau van vakmanschap. We dragen met ons hele team uit dat we een herkenbare aanpak hebben in alle leerjaren. Zo hanteren we in iedere groep het Expliciete Directe Instructie model (EDI) bij de instructies, waardoor we gedifferentieerd kunnen werken. Goede voorbereiding, het effectief gebruiken van de leertijd en logische indeling van de ruimte versterken de leeromgeving voor leerlingen. We zijn ons bewust dat we door zelf goed naar onze leerlingen te kijken en te luisteren, we kunnen afstemmen op de onderwijsbehoeften van de leerlingen We zijn in staat om hier gedifferentieerd in te handelen, zowel in pedagogisch als didactisch opzicht.

Ons onderwijs is activerend en toekomstgericht.

We combineren vier dingen:
- het verwerven basiskennis taal en rekenen
- het aanleren van kennis en vaardigheden om te komen tot "leven lang leren".
 het kunnen toepassen van deze kennis in thematische vraagstukken
- het versterken van talenten van kinderen.

Deze kennis en vaardigheden zijn in onze ogen ook de sleutel tot het ontrafelen van de informatie die op ons afkomt. Het werken in thema’s willen we in een doorgaande lijn en schoolbreed opzetten.

Het doel van het thematisch werken is:
- de samenhang in de wereld tussen verschillende kennisgebieden in beeld te krijgen.
- de opgedane kennis ook te leren gebruiken en te vergroten.
- de kinderen uitdagen om hun talenten te ontdekken en te versterken.
- ontwikkelen van de 21e eeuwse vaardigheden. 

We bieden ons onderwijs op een manier aan waardoor leerlingen betrokken worden bij hun leerproces en actief en interactief kunnen werken. Daarom bieden we naast de cognitieve uitdagingen ook lessen en werkvormen aan waarin creativiteit, techniek, bewegen en muziek wordt aangeboden. Met de inzet van coöperatieve werkvormen stimuleren we de interactie tussen leerlingen. Bij thematisch onderwijs of bij andere activiteiten werken we groepsdoorbrekend waar dat passend is!

We willen graag bereiken dat onze leerlingen betrokken, autonome zelfstandige denkers zijn. Dat vraagt dat we ook de omstandigheden creëren waarin zij dat kunnen ontwikkelen! Ruimte geven aan leerlingen in het maken van keuzes, het onderzoekend leren versterken en leerlingen uitdagen om over bepaalde vraagstukken na te denken zijn didactische werkvormen waarmee we dat stimuleren.

Een grotere ouderbetrokkenheid is voor ons belangrijk. We geloven dat een hogere betrokkenheid van ouders bij de school en het leren van de kinderen, de kinderen ook gestimuleerd worden om zich te ontwikkelen en te ontplooien. We willen dat de ouders zich welkom voelen om de school binnen te stappen en in gesprek te gaan met ons over vraagstukken van onze school in brede en rondom hun kind in specifieke zin. Uiteraard kiezen we daar geschikte vormen en momenten voor en hebben we ook duidelijke verwachtingen wederzijds over het doel van de ontmoetingen.

Dat is ook een van de aspecten van onze professionele houding: transparant en duidelijk zijn. Naar ouders en partners, naar leerlingen. En ook naar elkaar in ons team van leerkrachten en leider(s). We blijven met elkaar in gesprek, luisteren oprecht en staan ook open voor andere ideeën. Ook als het lastig wordt. We willen de kwaliteit van de ontmoetingen en van ons werk vergroten door te reflecteren op onze eigen denk- en handelwijze en daar in te groeien. En daarbij soms de (hulp)vraag te stellen als we ons iets niet duidelijk is. We willen, net als bij de leerlingen, een actieve in interactieve manier van leren en werken stimuleren. Dat vraagt dat we de verantwoordelijkheid voor onze opdracht nemen en de consequenties zelf ook nemen. We moeten ook transparant en duidelijk zijn in wat ons daarin lukt en (nog) niet lukt en waarom we bepaalde keuzes hebben gemaakt. Wat ons daar wel in gaat helpen is de focus houden op wat we aan ambitie en plannen hebben gemaakt en ons hier ook aan houden.

Snel naar

Aanmelden

Schoolgids

Vakantierooster

Verlofformulier

Contact

Zellersacker 1104
6546 HC Nijmegen

024-3734509
directie.lindenhoeve@conexus.nu
Sandy Kuhnen

Sandy Kuhnen

Links

Privacyreglement
Reglement cameratoezicht
Privacyverklaring
Cookies

De Lindenhoeve valt onder het bevoegd gezag van Stichting Conexus.

  • Privacy statement

    Privacyreglement
    Reglement cameratoezicht
    Privacyverklaring
    Cookies

  • Cookie statement
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools

Modal title